Sănătatea orală: O fereastră pentru starea generală de sănătate

Oral health connected to overall health - Dreossi dental

Sănătatea orală: O fereastră pentru starea generală de sănătate

Sănătatea ta orală este mai importantă decât crezi.

Știați că sănătatea orală poate oferi indicii cu privire la starea generală de sănătate sau că problemele orale pot afecta restul corpului?

La fel ca multe zone ale corpului, gura este plină cu bacterii – cele mai multe dintre ele fiind inofensive. În cazul unei îngrijiri corecte a cavității bucale prin periaj zilnic și folosirea aței dentare, putem păstra aceste bacterii sub control.

Fără o igienă orală corespunzătoare, bacteriile pot ajunge la un nivel care ar putea duce la infecții orale, cum ar fi cariile, dar și bolile gingivale.

În plus, anumite medicamente – cum ar fi analgezicele, decongestionantele și diureticele, pot reduce fluxul de salivă. Saliva este foarte importantă. Ea spală alimentele și neutralizează acizii produși de bacteriile din gură, protejându-ne de invazia microbiană sau de creșterea exagerată a acestora care ar putea duce la boli.

Ce boli sunt conectate la sanatatea orala?

Endocardita –Endocardita este o infecție a mucoasei interioare a inimii. Apare de obicei atunci când bacteriile sau germenii din alte părți ale corpului, cum ar fi gura, se răspândesc în fluxul sanguin până ajung la zonele deteriorate ale inimii.

Afecțiuni cardiovasculare – Bacteriile orale pot provoca complicații/infecții celor care suferă de boli de inimă sau au avut accidente vasculare.

Sarcina și nașterea. Parodontita a fost legată de-a lungul timpului de nașterea prematură și greutatea mică la naștere.

Diabet – Diabetul zaharat reduce rezistența organismului la infecții și expune gingiile la risc.

Problemele orale, cum ar fi leziuni dureroase ale mucoasei, sunt comune la persoanele care au HIV/SIDA.

Osteoporoza , care provoacă oasele să devină fragile, ar putea fi legată de pierderea de masă osoasă parodontală și pierderea dinților.

Datorită acestor potențiale legături, este foarte important ca medicul dentist să va cunoască tratamentul medicamentos și să îi aduceți la cunoștință eventualele modificări ale stării generale de sănătate.

Nu uitați să vă programați la controale dentare regulate. Sănătatea orală este o investiție în starea generală de sănătate!

Sursa foto – newnandentistry.com

Tags:

fifteen + 15 =

Bună,

Pacienții noștri au confirmat că tratamentele noastre sunt eficiente și nedureroase!

Suntem o echipă de profesioniști specializați în tratarea simptomelor de mai jos.